Fiat 131 Abarth został zbudowany na bazie dwudrzwiowej wersji sedana Fiata. Rozwój Abartha wiązał się z wieloma zmianami, takimi jak rozjaśnienie nadwozia, konstrukcja ponadwymiarowych nadkoli, zastosowanie wlotów powietrza na masce i bokach w celu zoptymalizowania chłodzenia. Fiat 131 Abarth wykorzystywał 4-cylindrowy rzędowy silnik z przodu z głowicą ze stopu lekkiego i 4 zaworami na cylinder.
Zbudowany w 1976 roku, był używany w Rajdowych Mistrzostwach Świata, gdzie wygrał trzy mistrzostwa konstruktorów, Puchar Kierowców FIA i mistrzostwo kierowców. Brał udział w międzynarodowych zawodach do 1982 roku, kiedy został zastąpiony przez samochody marki Lancia. Do najsłynniejszych należy zwycięstwo z 1977 roku w prestiżowym rajdzie San Remo. Za sukcesem auta stali J.C. Andruet i C. Delferrier.