-
Gra Najeźdzcy ze Scytii
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 0 |
Dostępność | Mało 8 szt. |
Waga | 0.15 kg |
Kod kreskowy | |
EAN | 5902560383850 |
Zamówienie telefoniczne: 518-846-989
W razie pytań: |
Gra Najeźdzcy ze Scytii
Poprowadź wściekłych Scytów do podboju i grabieży!
Najeźdźcy ze Scytii to strategiczna gra planszowa Shema Philipsa, autora trylogii Zachodnich Królestw (Paladyni, Architekci, Wicehrabiowie) i trylogii Północy (Najeźdźcy, Explorers, Shipwrights). Gra w wyjątkowy sposób wykorzystuje mechanikę zarządzania robotnikami. W czasie swojej tury gracz dysponuje tylko jednym meeplem i kładzie go na wybranym polu planszy, wykonując akcję z tego pola, a następnie zabiera meepla z innego pola, również wykonując jego akcję. Tym samym Najeźdźcy ze Scytii stanowią udoskonaloną wersję Najeźdźców z Północy, oferując większe pole rozgrywki, indywidualnego Bohatera dla każdego gracza i możliwość umacniana własnej drużyny poprzez Konie i Orły. Najeźdźcy ze Scytii zawierają w sobie również elementy oraz mechaniki z dodatków do Najeźdźców z Północy, co czyni z nich wspaniałą propozycję dla wszystkich fanów rozbudowanych gier euro. Jednocześnie najnowsze dzieło Phillipsa to gra szybka i intuicyjna, oferująca przystępny wariant solo.
Nadchodzi inwazja
Wiele wieków temu greckie, perskie i asyryjskie imperia drżały przed tajemniczym wrogiem z północy. Choć były to potężne państwa, nie mogły stawić czoła znakomitym wojownikom, świetnie władającym mieczem i łukiem. Ci wojownicy dosiadali szybkich koni i hodowali orły. Ale nie byli dzikusami. Potrafili nie tylko walczyć, ale też wytwarzać piękną biżuterię i solidną zbroję. Przybyli znad Morza Czarnego i Kaukazu. Byli najeźdźcami ze Scytii.
Tereny ekspansji
W Najeźdźcach ze Scytii wcielicie się w koczowniczych wojowników, plądrujących tereny Europy i Azji. Plansza Główna podzielona jest na pięć obszarów. We Wiosce Scytów będziecie przygotowywać się do najazdu, z kolei na cztery obszary - Grecji, Asyrii, Persji i Krymu - wyprawiać się po łupy, dające Punkty Zwycięstwa. O sukcesie tych wypraw zdecyduje odpowiednie gospodarowanie zasobami, Robotnikami i własną Drużyną.
Przygotowanie
W czasie swojej tury każdy z Was będzie miał do wyboru jedną z dwóch opcji - Pracę albo Najazd. Decydując się na Pracę, wybieracie jedną z ośmiu dostępnych akcji we Wiosce Scytów, kładąc na niej swojego Robotnika. W Koszarach możecie rekrutować lub leczyć członków waszej Załogi, w Stajniach wyhodujecie Konie i Orły, a na Farmach zdobędziecie zaopatrzenie. Za wszystko zapłacicie różnymi zasobami - Złotem, Srebrem lub Kumysem.
Najazd
Możecie zrekrutować do pięciu Członków Załogi, kładąc ich na waszych Planszach Gracza. Każdy Członek posiada indywidualne umiejętności, każdemu też można przydzielić Konia i/lub Orła. Konie zwiększają siłę Członków Załogi w trakcie najazdów, z kolei Orły podwajają ich umiejętności. Wybierając opcję Najazdu, musicie posiadać odpowiednią ilość zasobów, wystarczającą siłę Waszej drużyny i Robotnika odpowiedniego koloru.
Kocham tę grę, sądzę, że jest naprawdę fantastyczna. Inne gry lubią nadużywać mechaniki worker placement, a tutaj jest ona naprawdę schludnie wprowadzona.
~Tom Vasel
Atuty:
- Kolejny strategiczny tytuł Shema Phillipsa (Architekci Zachodniego Królestwa), z piękną warstwą graficzną Sama Phillipsa (Mur Hadriana);
- Kompilacja kilku mechanik (zarządzanie robotnikami i zasobami, asymetryczne zdolności), przy jednocześnie szybkiej i intuicyjnej rozgrywce oraz wariancie solo;
- Ponad 200 drewnianych komponentów, duża, różnorodna plansza i wspaniałe wizerunki Scytów wraz z końmi oraz orłami;
- Wciel się w scytyjskiego wojownika, zbierz swoją drużynę i poprowadź ją do podboju i grabieży!